dimecres, 8 de gener del 2014

Ruta infantil: Sella-Font Major-Tollet de la V

• Distància total: aprox. 2Km
  • Temps aproximat: 45' a 1h
  • Nivell de dificultat: molt fàcil

Les vacances de Nadal són ideals per iniciar els xiquets al senderisme: la idea és començar amb alguna cosa senzilla, que no els esgote i que, a més, puga resultar-los divertida.
Sella posseix els elements perfectes per a tal cosa: apunteu aquesta ruta!

El llavador
Sortim de la Plaça, des de El Cabiló, com ja ferem a la ruta de l'Aigua. Des d'ací baixarem pel carrer Major i, en arribant baix de tot agafem el carrer de la dreta anomenat "De més avall". Després d'uns minuts trobarem una xicoteta costera que ens porta fins la carretera o Avinguda d'Alcoi. Hem triat aquest itinerari perquè ens durà al primer punt d'interés: el llavador. És un bon lloc per explicar els més menuts l'ús que se li feia a aquest lloc, abans de que existiren les rentadores automàtiques.

Deixem arrere el llavador i seguim pujant per la carretera fins arribar a l'eixida del poble, un poc més enllà de la creu de ferro que assenyala l'entrada a Sella. A l'esquerra de la rotonda veureu un panell de fusta indicant alguns llocs d'interés a Sella i una costera asfaltada que baixa en direcció al riu (estem al punt B del mapa). Aquest és el camí que ens portarà a la Font Major.

Una vegada en la Font Major podeu visitar el toll on es recull l'aigua de la Font i, un poc més enllà trobar una de les taules de fusta que s'hi troben repartides per l'indret i que ens vindràn de perles per fer-nos un entrepà.
Toll de la Font Major
A la tornada, en lloc de buscar de nou la carretera farem el següent:
- Només eixir de la zona acotada de la Font Major (passant la barrera) i a uns pocs metres després de començar a pujar la costera, trobarem una sendeta que baixa per la dreta del camí asfaltat. Compte ací: procureu que els xiquets vagen espai perquè és ben senzill pegar-se una culada.

- Una vegada baix de la costera veurem que el caminet continua cap a l'esquerra: en lloc d'agafar-lo ens adreçarem a la dreta buscant una especie de diposit d'aigua que hi ha junt a una garrofera.
Tollet de la "V"
Ací, entre el diposit i la garrofera veureu una xicoteta senda que ens porta entre dues grans pedres: només agafar-la veurem un curiós sender de pedres que transcorre per damunt d'una sèquia. Aquest bonic camí ens porta a un lloc de conte: el tollet de la V.

- Després de la visita, i tornat sobre les nostres petjades, reprenem el caminet que haviem deixat arrere. Aquest bonic sender, paral·lel al riu, ens durà en pocs minuts fins una gran garrofera on les seves branques han format un tunel natural que travessarem per tal de continuar l'excursió. Tan pronte rebassem la garrofera prendrem el caminet que puja per la seva esquerra i que conecta en un camí de terra més ample. Aquest camí ens portarà de nou fins l'Avinguda d'Alcoi.