dimecres, 4 de setembre del 2013

L'Alt de Sella

Alt de Sella
  • Distància total: 6 km aprox.
  • Desnivell màxim: 685 m
  • Temps aproximat: 1h 45' a 2h
  • Nivell de dificultat: baix

Tres punts de referència:

1. Fletxa GROGA: lloc on comença la ruta.
  2. Fletxa BLANCA: casa de l'Alt de Sella.
  3. Fletxa BLAVA: pouet d'Alemany.

La ruta que us propose esta vegada és la de l'Alt de Sella, per Tagarina. Per a tal cosa caldrà desplaçar-se en cotxe fins el barranc: en Sella, per l'Avinguda d'Alcoi, seguim la carretera que munta al port de Tudons (CV 770) i continuem per ella durant 4'8 Km (aprox. uns 10 minuts). Veureu a ma dreta un entrador senyalitzat amb un cartell que indica "Remonta Alemana".
Aitana a les nostres esquenes
Seguim esta pista asfaltada durant uns 5'6 Km, fins que sembla que canviem de sentit i les costeres comencen a accentuar-se. Deixarem els nostres vehicles prop de l'última corba, junt a una casa arreglada. Si seguírem per aquest camí arribariem al Pouet d'Alemany, però en lloc d'això agafarem un camí a la dreta, en la mateixa corba, que s'endinsa cap una pinada. El camí és de terra i, en un principi, pot semblar transitable per vehicles, però no ho recomane. A uns 200m d'on comença la senda hi veureu que no haurà sigut una bona idea entrar amb un cotxe a menys que tingueu un todoterreno, ja que ben pronte comencen els regalladors formats per les pluges...i açò és encara més dolent quan comencen les costeres.
Caminarem tota la pujada per una zona d'ombria, el que fa més agradable el passeig. Al poc de començar veureu una casa sota un gran exemplar de pi (foto fletxa blanca) i, des d'ací, una vista bastant bonica del barranc de Tagarina amb el mas de Pedaç al front, a mitja altura del cim de l'Aitana. Des d'un poc més avant podreu veure aquesta mateixa casa i, al fons, molt més lluny, el colomer de Patarrana (foto fletxa verda).

Després d'uns vint minuts començarem a veure canvis a la vegetació, que va fent-se cada vegada més típica d'alta montanya: aparéixen els coixins de monja, el grèvol, el margalló, i disminuix el nombre de pins. A l'última costa, a l'esquerra del camí, podreu veure una antiga construcció circular, possiblement una xicoteta nevera o potser un pou. En uns minutets veureu com desapareixen de cop els pins i us trobeu per fi a l'Alt.

L'Illa de Benidorm
Una vegada s'acaba la pista de terra veureu que podeu anar cap al front, paga la pena ja que podreu gaudir d'una vista privilegiada de tota la costa (foto).
Si agafeu el camí marcat com "X" (pas incorrecte) arribareu fins la casa de l'Alt: recordeu que esteu a una propietat privada i cal respectar-la.
Perquè us feu una idea, ací teniu una panoràmica feta des del pati de l'esmentada casa:

Panoràmica des de la casa de l'Alt

Sella des de l'Alt
Des d'ací, segons em conten, és pot arribar fàcilment a l'anomenat "balconet", un "saliente" que permet observar Sella des de dalt, sense cap obstàcul (foto).Emprenem el camí de tornada: per a tal cosa tornem de nou fins on haviem agafat el camí que ens derivava a la casa. Continuarem per la pista forestal durant un parell de kilòmetres per damunt de la serra.
Mas de Soltà
Als quinze o vint minuts d'agafat aquest sender notareu que, després d'una xicoteta pujada,  el camí comença a descendir: la baixada continuarà fins arribar al Mas de Soltà (foto), molt prop d'altre punt d'interés: el pouet d'Alemany. Deixant arrere aquest Mas arribem al pouet d'Alemany, que coincidix amb l'acabament de la pista asfaltada que travessa Tagarina. A l'altre costat del camí, front a la fonteta, veureu mig amagada entre els arbres una bassa on va a parar l'aigua de la font.

Pouet d'Alemany

Seguint la pista asfaltada durant uns 300 metres arribarem al lloc on deixàrem els nostres vehicles...i fi de la ruta.